Czip się nie zmieści. Szczepionka mRNA
Ze zdumieniem obserwowałem ostatnio wybuch teorii spiskowych dotyczących nowoczesnych szczepionek na koronawirusa. Zmieniają kod genetyczny, są produkowane z ludzkich płodów (to akurat słyszałem już wcześniej), mają mikroczipa wbudowanego przez Billa Gatesa czy innego Sorosa…
Jako że o teoriach spiskowych pisałem w jednym z moich pierwszych tekstów na tym blogu, przemilczę, dlaczego ludzie wygłaszają publicznie treści, za które w szkole dostaje się z biologii ocenę niedostateczną. Pomińmy może te chipy i płody…
Jednak wiedza, czym właściwie jest mRNA, a czym kod genetyczny, nie jest aż tak powszechna, jak to się (co niektórym wykształconym biomedycznie i zamkniętym w swoich bańkach informacyjnych) wydawało. W zalewie często absurdalnych doniesień trudno czasem wyłuskać rzetelną informację. A więc od początku…
Składamy się w większości z wody zamkniętej w pęcherzykach tłuszczu, tworzących błony biologiczne (m.in. komórkowe). Różnice między błoną otaczającą komórkę a kroplą tłuszczu wynikają z zanurzonych w błonie dużych, skomplikowanych cząsteczek białka. Są też białka pozakomórkowe i wewnątrzkomórkowe. Jedne pełnią funkcje budulcowe, inne jako enzymy przeprowadzają niezbędne dla życia reakcje chemiczne. Kolejne przekazują informacje, jeszcze inne kontrolują działanie poprzednich.
Białka zbudowane są z aminokwasów, a więc kwasów (cząsteczek z grupą COOH) posiadających też zasadową grupę aminową (atom azotu połączony z węglem czy wodorem). Obie grupy reagują ze sobą, a w efekcie mogą tworzyć się długie łańcuchy. Właściwości cząsteczki białka w dużym stopniu zależą od tego, jakie aminokwasy w jakiej kolejności występują w łańcuchu.
Informacja o ich kolejności zapisana jest w DNA: kwasie deoksyrybonukleinowym. Rozpracujmy tę trudną do wymówienia nazwę. Kwas – ze względy na grupy kwaśne pochodzące od kwasu fosforowego (tego używanego w coca-coli). Nukleinowy, bo występuje głównie w jądrze komórkowym (nucleus). Deoksyrybo- wskazuje na cukier używany przez organizm do produkcji tego kwasu: deoksyrybozę. Czyli rybozę pozbawioną (de) jednego atomu tlenu (po łacinie oxygenium). Kluczowe w budowie DNA są jednak nieuwzględnione w nazwie (na szczęście, biorąc pod uwagę jej długość!) zasady azotowe: adenina (A), tymina (T), guanina (G) i cytozyna (C).
Ich kolejność w łańcuchu DNA jednoznacznie wyznacza kolejność aminokwasów w białku. Ponieważ aminokwasów białkowych jest więcej niż zasad azotowych, jednemu aminokwasowi odpowiadają trzy. Popatrzmy na tabelkę wyżej – weźmy trójkę CGA. Odnajdujemy C po lewej, wybierając rząd. Następnie w tym rzędzie odnajdujemy kolumnę z G na górze. Ostatniej zasady szukamy po prawej, odczytujemy aminokwas: arginina. Funkcję przyporządkowującą aminokwas trójce zasad nazywamy kodem genetycznym. Należy zauważyć, że trzy inne trójki rozpoczynające się od CG również kodują argininę. Matematyk powiedziałby, że funkcja nie jest różnowartościowa, biolog powie, że kod jest zdegenerowany. Jeśli zdarzy się mutacja punktowa polegająca na losowej zmianie trzeciej zasady w trójce, kolejność aminokwasów w białku nie zmieni się.
Mówi się często, że DNA tworzy podwójną helisę. Istotnie – nić łączy się wiązaniami wodorowymi z drugą nicią w ten sposób, że adenina zawsze łączy się z tyminą, a guanina z cytozyną. Oznacza to, że kolejność zasad w jednej nici wyznacza kolejność w drugiej, zwanej komplementarną. Po rozdzieleniu nici do każdej można dobudować drugą, zachowując informację. Na tym polega replikacja, czyli powielenie materiału genetycznego.
Ale do nici DNA można też dobudować komplementarny fragment nici innego związku: RNA, czyli kwasu rybonukleinowego. Cukrem budującym go jest ryboza, różniąca się od deoksyrybozy grupą hydroksylową OH zamiast samego atomu wodoru. Obecność tej grupy znacznie zmniejsza trwałość związku. Istnieje hipoteza, wedle której to RNA był pierwotnym nośnikiem informacji genetycznej, a później zastąpił go znacznie trwalszy DNA.
Z RNA informacja przepisywana jest dalej w procesie translacji na łańcuch białka. Ponieważ stanowi dlań pewnego rodzaju matrycę, przenosi informację, nazywany jest matrycowym bądź informacyjnym RNA (messenger RNA, mRNA). Do nici mRNA przyczepiają się rybosomy, duże kompleksy zbudowane z białka i innego rodzaju RNA (rybosomalny RNA, rRNA). W ich obrębie do mRNA na zasadzie komplementarności przyłączane są cząsteczki transportującego RNA (tRNA). Jeden fragment tRNA zawiera trzy zasady azotowe łączące się z kolejną trójką na mRNA, drugi związany jest z odpowiadającym im aminokwasem. Rybosom łączy aminokwasy i powstaje łańcuch białka. Z powodu nietrwałości mRNA synteza białek musi trwać dosyć szybko i często na jednej nici wisi uczepionych wiele rybosomów, prowadzących jeden po drugim w różnych miejscach syntezę łańcucha aminokwasów.
Łańcuch ten już w trakcie syntezy zaczyna zginać się w skomplikowany sposób. Zanim zacznie działać, przechodzi jeszcze skomplikowane modyfikacje, jak np. dołączenie cukrów oraz transport w odpowiednie miejsce. Białko takie buduje także powierzchniowe białka, za pomocą których wirus przyłącza się do cząsteczki gospodarza. Następnie jego materiał genetyczny dostaje się do komórki człowieka, po czym wykorzystuje jego maszynerię do produkcji kolejnych wirusowych białek. Nabywanie odporności po przechorowaniu polega na tym, że układ odpornościowy uczy się rozpoznawać nieswoje białka (jak – o tym innym razem) i niszczyć noszące je wirusy.
Dotychczasowe szczepionki zawierały martwe lub osłabione (atenuowane) mikroorganizmy czy wirusy, organizm uczył się rozpoznawać obce białka na ich przykładzie. Szczepionka mRNA działa w inny sposób. Podaje się dość proste w syntezie, ale bardzo nietrwałe (stąd absurdalnie wręcz niska temperatura przechowywania) i znacznie czystsze mRNA kodujące pewien element powierzchniowych białek wirusa. Cząsteczki rozpadające się po wyjęciu z lodówki w odpowiednim roztworze. Nic więcej nie jest podawane.
Jeśli mRNA dostanie się do komórki ludzkiej, zadziała jak każde inne mRNA – uczepią się go rybosomy, zaczną produkować pojedyncze wirusowe białko, samo w sobie zupełnie niezakaźne, lub nawet jego fragment. W niewielkiej ilości, bo jak zauważyliśmy wcześniej, RNA jest z natury bardzo nietrwałe. Ale wystarczającej, by organizm nauczył się rozpoznawać intruza.
Przepływ informacji jest u człowieka jednokierunkowy: z DNA na mRNA, w drugą stronę zachodzić nie może. Istnieją wirusy znające takie sztuczki, np. HIV. Ale czy wbudowanie czegoś do genomu czymś grozi? Większość z nas nosi w licznych komórkach swojego genomu wbudowane fragmenty znacznie popularniejszych wirusów, np. z rodziny wirusa opryszczki. Dzięki temu po latach infekcja może się reaktywować. Wirusy te są przystosowane do umieszczania swego DNA w naszym.
Jaka jest szansa, że umieści się w nim pozbawiona takich mechanizmów cząsteczka mRNA? A gdyby nawet zaszło zdarzenie mniej prawdopodobne od trafienia przez meteoryt, jakie skutki miałoby włączenie do DNA pojedynczej komórki pojedynczego genu wirusa? Samo wirusowe białko bez obstawy kilku innych w żaden sposób nie zagraża. A reakcje immunologiczne? Tak, są możliwe. Zdarzają się pewnie raz na kilkaset tysięcy osób i wiadomo, jak je leczyć. Występują też po kontakcie z rybą, orzeszkami ziemnymi czy brzozą. Zakażemy z tego powodu hodowli ryb i wytniemy brzozy?
Czy szczepionka będzie działać na zmutowane wirusy? Tak, na wszystkie, nie licząc niewielkiej grupy mutacji w obrębie wykrywanego fragmentu białka powierzchniowego, z wyłączeniem części mutacji również w tym miejscu, zwłaszcza niezmieniających kolejności aminokwasów. A sławne modyfikacje kodu genetycznego? Cóż, kod genetyczny wirusów jest właściwie taki sam jak nasz. Ale może powinniśmy ufundować jakąś nagrodę, powiedzmy, milion dolarów, dla osoby, która wskaże wiarygodny mechanizm, w jakim taka zmiana miałaby zachodzić?
Marcin Nowak
Ilustracja: NIH, Genetic Code Chart. Za Wikimedia Commons, w domenie publicznej
Komentarze
Nagroda finansowa powinna zostać ufundowana dla niejakiego prof. R. Zielińskiego, jeżeli wykaże, że „dowolne RNA w komórce może być przepisane na DNA” oraz, że telomeraza może sobie podłapać dowolny odcinek RNA i go przepisać na DNA. Ale podejrzewam, że tego pana pieniądze nie interesują, tylko fejm. A ten ma jak w banku. Jest murowanym wygranym tegorocznej edycji Biologicznej Bzdury Roku, choć przyznam, że wyprodukował tyle wypowiedzi, że jedna nominacja to zdecydowanie za mało.
Przy okazji zapraszam na http://www.naukaprzeciwpandemii.pl i zapoznania się z opublikowaną tam Białą Księga nt. szczepionek na COVID-19.
Nie ma mikrochipów? He he…
Niektórym wystarczy świadomość, że ten chip to ta „znikająca igła”, widziana na filmikach z YT.
Nigdy bowiem nie widzieli strzykawki z chowającą się igłą, obecnej na rynku od ponad 10 lat 🙄
W zasadzie to szczęśliwcy, którzy nigdy nie musieli sobie wstrzykiwać heparyny z powodu dłuższego unieruchomienia np. z powodu nogi w gipsie.
Telomeraza wspaniały enzym, przedłużający życie komórek. Żeby jeszcze tylko kopiować coś więcej od jednej jedynej sekwencji budujące telomery, może miałyby te śmiałe hipotezy jakikolwiek sens.
Co co dowolnej sekwencji – pewnie za pomocą skomplikowanej inżynierii genetycznej dałoby się to zrobić, używając odpowiedniego wektora wirusowego. Ale fizjologiczne, hm, bardzo duża fantazja.
@Piotr Rzymski
Profesor od genetyki drzew, z wątpliwym dorobkiem naukowym nawet w tej dziedzinie, zawdzięcza swoją popularność różnym nawiedzonym płaskoziemcom, którzy chłoną napuszone wypowiedzi tego gościa na obcy mu temat i z wielkim zapałem roznoszą pseudonaukowe dyrdymały po blogach i mediach społecznych.
Cieszy mnie ze pan Marcin Nowak tlumaczy rodakom nauke. Martwi mnie ze do tej pory nie wiem skad sie ten wirus wzial. Byla epidemia w Wuhan majaca poczatek w listopadzie 2019. Ale wirus zosta wykryty w preparatach z czerwca 2019. Kiedy dowiemy sie naukowej prawdy?
@markot,
problem w tym, że o ile mikrochipy mogą nie mieścić się w głowie większości to już profesor wypowiadający bełkot złożony z mądrzej brzmiących słów ma o wiele większą siłę rażenia i skalę szkodliwości. Z tymi słowami January Weiner, bioinformatyk, rozliczył się tak: https://biokompost.wordpress.com/2020/12/23/nieuctwo-z-glupiej-gory/
@Marcin Nowak,
proszę sobie wyobrazić, co by się działo w komórce, gdyby TERT łapał sobie dowolne RNA i je przepisywał na DNA. Gdyby tak było to raczej nie bylibyśmy tu, gdzie jesteśmy, w ogóle by nas tu nie było 😉
@Piotr Rzymski
Dzięki, podoba mi się ten January.
Ciekawa dyskusja pod. Podziwiam cierpliwość autora.
@Piotr Rzymski
Nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Pewnie organizm nie dotrwałby nawet do stadium płodu, a rozwijałoby się coś w stylu zaśniadu czy nowotworu.
Jest i dobra wiadomość. Wygląda na to, że każdy chętny w Polsce, aby się zaszczepić, będzie mógł dzięki antyszczepionkowcom, płaskoziemcom itd… szybko dokonać tej czynności. Nie ma tego złego…
Bardzo dobre wprowadzenie do genetyki, podstaw.
Mnie ciekawi inna kwestia.
Jaka jest smiertelność?
Według moich wyliczeń, to promile populacji.
Czyli, albo tyle hałasu o nic, albo walka o jakieś 600 miliardow $.
ROCZNIE……
Coś przeszkodzi mediom w ogłaszaniu pandemii 2,0, 3,0, n 0?
Spoleczenstwa- głownie zachodnie, poddawane są gotowaniu żaby.
Za chwilę, będą zdatne do spożycia.
Śmiertelość COVID19 – kilka procent.
Na marginesie:
Właśnie szwedzka TV w wieczornych wiadomościach nadała reportaż z Polski dotyczący stref LGBT i wywiady z ludźmi, których znieważano a niektórych pobito.
Głupawy prezydent w pół do czwartej RP, Duda wygłaszał swoje „LGBT to nie są ludzie, to jest ideologia“ i tym podobne brednie, a wtórował mu naczelny ginekolog kościoła katolickiego w Polsce, sukienkowy Jędraszewski, równie mądry.
Wstyd się przyznawać, że się jest Polakiem.
Marcin Nowak
29 grudnia 2020
A KONKRETNIE?
– w stosunku do populacji?
-średniej zgonów z poprzednich lat?
-przedziału wieku wieku chorych?
Epatują nas media liczbami, bez punktu odniesienia.
To znaczy- w moim przekonaniu- że pracują na osiagnięcie efektu, pandemii strachu.
Przykładowo dla Polski, roczne zgony to 400 000.
W tym roku, 460 000.
W tym Covid- 27 000.
Oczywiscie, w zaokragleniu.
Czytając po mojemu.
Covid- 27 000, inne, spowodowane różnymi przyczynami ze względu na panikę, PR, punktowanie politykow u ludu, przekierowanie zasobow medycznych, to
33 000.
Opłacalna wymiana?
Zasoby kadrowe, infrastrukturalne, finansowe, są zawsze ograniczone.
Więc należy nimi MĄDRZE gospodarować, niestety, wybierając mniejsze zło.
Niestety, racjonalne działania sa UNIEMOŻLIWIANE przez media.
Ps.
Bardzo wieloaspektowe ujecie problemu- dla ciekawych.
W zasadzie, wyczerpuje temat.
https://6sbj2njse6efvz4gp56mxo27fi–www-unz-com.translate.goog/akarlin/corona/
„Śmiertelość COVID19 – kilka procent.”
Ktos inny twierdzil ze smiertelnosc jest 10 razy taka jak smiertelnosc grypy.
@Wieslaw A Zdaniewski
Polskosci nie ma co sie wstydzic. Zachodni indywidualizm uwalnia nas od etnicznosci ,pigmentacji i statusu ekonomicznego. Natomiast martwi glupota polskiego prezydenta i tak samo jak on bezmyslnych ludzi. Ja sie nie bede czerwienil za Dude.
Śmiertelność w 8-10% POPULACJI zagraża stabilności społecznej.
Śmiertelnością noworodków w granicach 50% bardzo niewielu się przejmowało.
Śmiertelność nieproduktywnych , nikogo nie obchodzi.
Poza miastami, muszącymi pokryćkoszty pochówkow.
Licza sie straty wśrod, produktywnych, elit.
Kloszardzi, bezrobotni, emeryci, przewlekle chorzy, to nie strata, lecz ZYSK dla społeczeństwa.
Oczywiscie, rozpatrując na zimno, racjonalnie, ekonomicznie.
Ratowanie żebraka za milion, a ratowanie polityka, to inne nakłady finansowe.
A zasoby są OGRANICZONE.
Pompowanie sektora medycznego, kosztem innych działow gospodarki?
Czym sie to może skończyć?
Byc moze pytanie powinno byc skierowane do kol Rzymskiego albo do Januarego
Jako nie-biolog pytanie moje to, czy sa pozyteczne wirusy?
O bakteriach wiadomo, ze ich flora w przewodzie pokarmowym jest jak najbardziej OK.
Ale co z wirusami?
Jakies przyklady znane naukom medycznym?
Myślący zimno i ekonomicznie wiesiu,
czy potrafisz sobie wyobrazić, że istnieją całe sektory gopodarki żyjące z tego, że są emeryci, którzy potrzebują okularów, zębów, kosmetyków, ubrań, pieluch, ziółek, suplementów, jedzenia, samochodów, elektrycznych wózków, telewizorów, internetu, jeżdżą na wycieczki, zapełniają sanatoria dając pracę wielu ludziom itd.
Nie wszyscy żyją z bieda-emerytury i są ciężarem dla społeczeństwa.
Ratowanie żebraka a ratowanie polityka… Hmm…
Ratowałbyś każdego polityka, czy tylko tych, co nie przynoszą wstydu za granicą, nie marnotrawią środków publicznych, nie podejmują szkodliwych decyzji i nie kradną? A tych, co kradną, ale się dzielą? Są warci wydania milionów na ich leczenie?
Co z ratowaniem biskupów, starych zakonnic, zużytych celebrytów, bezrobotnych artystów, sportowców nie wygrywających żadnych zawodów?
@R.S.
Oczywiscie ze sa pozyteczne wirusy. Wirust terminuja wzrosy cyanobakterii w ocenach. Bakteriofagi sa uzywane w leczeniu bakteryjnych infekcji. Wszyscy mamy ten sam mikrobiologiczny poczatek.
markot
30 grudnia 2020
Zmarli na coronawirusa, stanowią 0,17 % zgonow.
I taka jest skala zagrożenia.
Wiekszość ludzi przerażają liczby.
I nie sa w stanie wyliczyć procentow….
Zdaje się, że do tej grupy i ty się zaliczasz.
@wd-59
Wiesiu, ty na pewno umiesz liczyć procenty?
W 2020 roku w Polsce zmarło dotąd 460 tysięcy osób, z tego 28 tysięcy w związku z koronawirusem. Czyli 6 (sześć) procent wszystkich zgonów miało potwierdzony testem związek z infekcją.
Natomiast 0,17 % z 460 000 = 782 osoby.
Skomentujesz to jakoś?
Masz w domu kalkulator?
Jeżeli już padają jakieś liczby dot. śmiertelności to trzeba uwzględnić wiek, a więc
35-59 lat 0,2 %
60-79 lat 4%
80 – w górę 16%
Poniżej 35 lat śmiertelność prawie nie występuje, ale mogą być poważne powikłania.
Szczęśliwego Nowego Roku
moze lepiej by bylo aby oliwa sie zdystansowala, ze swoja ideolgia i rachunkami ekonomicznymi.
Stan na 22 Grudnia, 2020, 78 milionow globalnych zachorowan.
Prawie 55 milion wyzdrowiencow
1.7 milion zejsc smiertelnych.
W Stanach mamy 1:80 chorych.
wedlug CDC* wyzdrowiency moga spodziewac sie takich oto przypadlosci:
Najczęściej zgłaszane objawy długoterminowe obejmują:
Zmęczenie
Duszność
Kaszel
Ból stawu
Ból w klatce piersiowej
Inne zgłaszane objawy długoterminowe obejmują:
Trudności z myśleniem i koncentracją (czasami określane jako „mgła mózgowa”)
Depresja
Ból w mięśniach
Bół głowy
Okresowa gorączka
Szybkie bicie lub walenie serca (znane również jako kołatanie serca)
Wydaje się, że poważniejsze powikłania długoterminowe są mniej powszechne, ale zostały zgłoszone. Zauważono, że wpływają one na różne układy narządów w organizmie. Obejmują one:
Układ sercowo-naczyniowy: zapalenie mięśnia sercowego
Układ oddechowy: zaburzenia czynności płuc
Nerki: ostre uszkodzenie nerek
Dermatologiczne: wysypka, wypadanie włosów
Neurologiczne: problemy z węchem i smakiem, problemy ze snem, problemy z koncentracją, problemy z pamięcią
Psychiatryczne: depresja, lęk, zmiany nastroju
————————————-
*Centers for Disease Control and Prevention (CDC)
Wieslaw A Zdaniewski 29 GRUDNIA 2020 20:26
Polscy katolicy: premier Tusk, premier Kopacz, prezydent Komorowski, marszałek Grodzki i wielu, wielu innych – nie chcą jawnie opiwiedzieć się za prawami osób LGBT. Również przez osiem lat rzadów nie zmieli prawa na korzyść tychże osób. Cóż, polscy katolicy z PO i ich klerykalna partia…
Dlatego wstyd się przyznać, że się jest Polakiem.
Ja jestem dumny ze Szwecji, tak pięknie Szwecja pomagała Hitlerowi, dostarczając nazistom rudę żelaza, hitlerowcy mogli produkować armaty, karabiny i wymordować miliony Polaków. Brawo, Szwedzi!!
markot
30 grudnia 2020
Masz, do poczytania.
https://wolna-polska.pl/wiadomosci/prof-maria-dorota-majewska-to-eksperyment-podyktowany-celami-politycznymi-i-finansowymi-globalnych-oligarchow-2020-12
==========
Manipulowanie statystyką, to ulubiona zabawa politykow.
Ps.
Śmiertelność zgodnie z definicją, liczy się stosunkiem zarażonych do zgonow.
Problemem jest, ale bardzo wygodnym, że 90% chorych na coronę przechodzi ją bezobjawowo.
Najbardziej powszechne badania podjęto na Słowacji.
Przetestowano prawie całą populację.
Znasz wyniki?
Może warto?
re: maria-dorota-majewska
O, Pani Brzydki Kłamczuszek jako „argument”.
@wd-59
Wiesz, co to jest logika?
Napisałeś:
Zmarli na coronawirusa, stanowią 0,17 % zgonow.
Teraz piszesz:
Śmiertelność zgodnie z definicją, liczy się stosunkiem zarażonych do zgonow.
Ogarnij się trochę, zanim zamieścisz tu swoje dyrdymały.
@Gammon No.82
Wiesiowi wystarczy, że prof.
Efekty będziemy obserwować za kilka lat.
Obym się mylił…..
Telewizja kłamie.
Zapomnieliście, czy też czego w telewizji nie ma, to nie istnieje w waszej świadomości?
Dla mnie, to bezprecedensowy marketing na globalną skalę.
Lokowanie produktu u ogłupionej populacji.
Zgodnie z zasadą- „kłamstwo powtorzone tysiąc razy, staje się prawdą”.
Jestem odporny na takie zabiegi socjotechniczne, i sceptyczny wobec „nowych szat krola”.
Wolno mi?
Masowe testy na Słowacji nie przyniosły oczekiwanego efektu, a władze przyznały, że popełniono wiele błędów w przygotowaniu, a także opracowaniu wyników akcji.
Rząd długo dyskutował przed ujawnieniem rezultatów.
Okazuje się teraz, że liczba infekcji i zgonów na Słowacji rośnie niepokojąco i tuż przed świętami wprowadzono stopniowy lockdown.
Więc co warto?
Poznać wyniki czy przetestować szybko całą populację?
Członkowie rodzin osób starszych odmawiający poddania ich szczepieniom „powinni liczyć się z możliwością utraty prawa do opieki” nad tymi seniorami – zapowiedział Norberto Sotomayor z regionalnej prokuratury w Sewilli.
Czytaj więcej na https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-koronawirus-chiny/aktualnosci/news-hiszpania-rodziny-moga-stracic-opieke-nad-seniorami-w-przypa,nId,4957594#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
=============
Tak rodzi się faszyzm medyczny……
Trzeba obejrzeć „Jajo weża”.
Zaczynało sie podobnie.
<i<Jestem odporny na takie zabiegi socjotechniczne, i sceptyczny wobec „nowych szat krola”.
Wolno mi?
Chłe chłe, wszystko ci wolno, ale czy sądzisz, że popularyzując durne profesorki i chwaląc własnymi brakami w logicznym myśleniu i umiejętności liczenia procentów zdobędziesz szacunek tutejszych bywalców?
@markot
popularyzując durne profesorki
Ona nie jest durna, tylko bystro a cynicznie wyrachowana. Może nie do tego stopnia, żeby jej produkty nie dały się zdemaskować, ale to ostatnie wymaga odrobiny wysiłku. Zapamiętałem ją z pewnych „publikacji” sprzed 11 lat i nie sądzę, żebym ją kiedykolwiek zapomniał (chyba że mi lampy ostatecznie stracą emisję).
@Gammon No.82
Zaiste, jak oceniać takie coś:
MZ ignoruje, nawet blokuje istniejące skuteczne metody leczenia covida, stosowane przez tysiące lekarzy na świecie i w Polsce, które włączają użycie tanich leków takich jak antywirusowa amantadyna, czy hydrochlorochina z azytromycyną, cynkiem i witaminą D.
Jest skuteczna terapia, ale MZ blokuje 🙄
Gammon No.82
30 grudnia 2020
Podobne opinie prezentuje co najmniej kilkudziesięciu profesorow medycyny, ktorych w TV nie ujrzysz.
Tak jak Szumowskiego, po zarobieniu kilkudziesięciu milionow.
Mnie przekonują zastrzeżenia co do przyszłych skutkow nieprzebadanego do końca produktu.
Zawarte nie tylko w wypowiedzi, ale i w odnośnikach zawartych w tekście.
Wypuszczono dżina o nieokreślonej mocy.
O niepewnosci może świadczyć na przykład zwolnienie od odpowiedzialności za skutki eksperymentalnej szczepionki firm je produkujących.
Klasyczne szczepionki oparte na osłabionym naturalnym wirusie, były przewidywalne i skuteczne.
Skutki uboczne, to zawsze kilka procent zaszczepionych.
Jakie będą skutki nowego produktu w chorobie o niewielkiej śmiertelności, nie wie nikt.
Jestem zwolennikiem szczepień na znane choroby.
Z wyjątkiem bezsensownych szczepień na grypę, mutującą co roku.
Ten dżin, mutujący co kilka miesięcy, napawa niepokojem.
Szczegolnie w swietle zmasowanej kampanii marketingowej głownych mediow.
Zdyskredytować mozna każdego.
Czym naraził sie prof Zieliński, czy Majewska?
Nie poszli za stadem?
Nie maja wiedzy, doswiadczenia, osiagnięć, publikacji?
skad taka nagonka?
Nie znam srodowiska medycznego, stąd moje pytanie.
Gazetą można zabic, i to własnie się robi.
Nie tylko na polu medycyny.
@wd-59
Podobne opinie prezentuje co najmniej kilkudziesięciu profesorow medycyny, ktorych w TV nie ujrzysz.
Być może; nie oglądam telewizji, więc nie będę się sprzeczał z jej fanem o tym, co tam pokazują,a czego nie.
Ale może owe dziesiątki profesorów medycyny coś na ten temat publikują – mam na myśli porządne, recenzowane czasopisma, a nie „Wróżkę”, „Nieznany Świat” ani University of YouTube?
Czym naraził sie prof Zieliński, czy Majewska?
Komu? mnie? Majewska kłamstwami – o ile określenie „narazić się” jest w tym przypadku adekwatne.
markot
30 grudnia 2020
Jak na razie, opracowano trzy metody leczenia corony, ni oparte na szczepieniach.
Leki stosowane od 50 lat, nagle stały się niedostepne, bo nie przeszły badań klinicznych w zakresie coronawirusa.
Stosujacy je, zostali przez media wykleci.
Jedna z fabryk, zniszczona, druga, wzmocniła ochronę.
Przypadek?
Trump po zakażeniu, stosując jakąś eksperymentalną miksturę przeciwciał, wrocił do zdrowia po czterech dniach.
Czyli, mozna?
W puli do wzięcia jest jakieś 600 miliardow $.
Jest o co się bić, skoro to ma być CO ROKU?
I to jedynie dla kilku firm na świecie?
Przy takiej puli, wszelkie chwyty sa dozwolone.
W razie problemow, stać będzie na najlepsze papugi z renomowanych kancelarii prawnych.
A życie ludzi?
A ile kosztuje zycie prola?
@markot
istniejące skuteczne metody leczenia
Ciekawe, skąd ona to tak świetnie wie, nie będąc lekarzem.
Oczywiście żartuję – ona po prostu szczebioce cokolwiek, co prima facie wgląda wiarygodnie i „podpiera” jej twierdzenia.
Gammon No.82
30 grudnia 2020
A jakie to kłamstwa?
Bo nie zagladam na ogoł w zyciorysy, tylko czytam tekst?
Albo wydaje mi sie sensowny, logiczny, zgodny z moją wiedzą, albo go olewam, skoro jest ideologiczny a nie merytoryczny.
Stosujacy je, zostali przez media wykleci.
Jedna z fabryk, zniszczona, zniszczona, druga, wzmocniła ochronę.
Przypadek?
Jakieś szczegóły?
Trump po zakażeniu, stosując jakąś eksperymentalną miksturę przeciwciał, wrocił do zdrowia po czterech dniach.
No i? Jakieś wnioski?
Z ciekawości zapytam.
Szacownych dyskutantow.
Wiecie coś o prionach, czy odwrotnej transkryptazie?
Nobla dostali za to!!!
Czy szczepionki oparte na RNA mogą powodować takie skutki, nie wie nikt.
Przekonamy się za lat kilka- kilkanaście.
Gammon No.82
30 grudnia 2020
Nie jesteś w stanie sobie wygooglać?
Podaje fakty, sprawdź.
Na anglojezycznych witrynach- oczywiście.
@wd-59
A jakie to kłamstwa?
Nie będzie się panu chciao czytać.
Bo nie zagladam na ogoł w zyciorysy, tylko czytam tekst?
Dlaczego pan mi zadaje to pytanie? Ja mam na nie odpowiedzieć? Ogólnie prosiłbym też o ustosunkowywanie się do wypowiedzi innych osób.
Albo wydaje mi sie sensowny, logiczny, zgodny z moją wiedzą
Czyli ocenia pan na podstawie tzw. widzimisia. I to ma być kryterium oceny twierdzeń naukowych albo skuteczności i bezpieczeństwa poszczególnych metod leczenia. Dziękuję za szczerość.
@wd-59
Nie jesteś w stanie sobie wygooglać?
Proszę zachować elementarną powagę. Pan twierdzi, że coś się zdarzyło – pan podaje: co konkretnie się zdarzyło i jakie pan ma na to dowody. Takie są reguły.
Dawanie linków do Majewskiej, Sochy czy Zięby wystawia naszą cierpliwość na próbę. Ciężko na tym blogu odbierać to inaczej niż trollowanie.
Zieliński i Majewska dostali Nobla za „odwrotną transkryptazę”?
Czym naraził sie prof Zieliński, czy Majewska?
Nie poszli za stadem?
Nie maja wiedzy, doswiadczenia, osiagnięć, publikacji?
Otóż to. Nie mają ani osiągnięć, ani publikacji w dziedzinach, o których się wymądrzają.
A monoklonalny koktajl, który eksperymentalnie otrzymał Trump, kosztował 600 tys. dolarów.
I na dodatek był pewnie hodowany na komórkach uzyskanych z aborcji 😎
@Gammon No.82
nie oglądam telewizji
Ja też nie, z wyjątkiem arte czasami, ale pan wiesio jest przekonany, że ma do czynienia z wykształconymi telewidzami, a tutaj taka ciemnota 🙁
Do tajemniczego wybuchu i pożaru fabryki m.in. hydroksychlorochiny doszło na Tajwanie. W wyniku zdarzenia zginęła jedna osoba, a co najmniej dwie zostały ranne.
Tajemnicze zdarzenie, o którym nie usłyszymy w mediach głównego ścieku miało miejsce na Tajwanie. Doszło tam do wybuchu i pożaru drugiej największej fabryki hydroksychlorochiny. Lek ten stał się przedmiotem sporu w sprawie jego wykorzystania i skuteczności w leczeniu COVID-19.
https://cyklista.wordpress.com/2020/12/25/dziwny-wybuch-fabryki-na-tajwanie/
============
Proponuję iść śladem tematu.
https://nczas.com/2020/12/25/wybuch-drugiej-najwiekszej-fabryki-hydroksychlorochiny-na-swiecie-lekarze-donosili-o-jej-skutecznosci-w-leczeniu-covid-19/
============
I proponuję się zastanowić.
W puli jest 600 miliardow $.
Każdy kto bedzie miał tani dostęp do tortu, musi być zniszczony.
To nie jest teoria spiskowa, tylko psychologia.
Eliminuje się konkurencje wszelkimi metodami.
markot
30 grudnia 2020
Przepraszam, czy my się znamy?
Spalismy ze sobą?
Z szacunkiem staram się traktować polemistów.
I liczę na wzajemność- o ile reprezentują jakiś poziom.
Na razie, tego poziomu nie widzę.
Kindersztuby uczyć osob wiekowych, nie zamierzam.
Wycieczek osobistych, infantylizacji, nie toleruję.
Dyskusja ma być na jakimś POZIOMIE.
Osiągalne dla ciebie?
I tego tam Gammona?
Teraz kolej na wytwórnię amantadyny i witaminy D.
Ostatecznie w puli jest 600 miliardow $ 😎
Blog szalonych naukowców
30 grudnia 2020
A co takiego przeskrobali wymienieni?
Bo nie jestem w temacie?
Sprzeciwili się dostawcom grantow inną koncepcją zwalczania chorob zakaźnych?
Narazili sie autorytetom medialnym?
Psują INTERESY gigantom farmaceutycznym?
Właśnie o tym należy dyskutować- o ile jest to w dzisiejszym swiecie możliwe.
Na ile zewnętrzne naciski moderują dyskurs, nawet w tak szacownym tygodniku jak Polityka.
Tematy TABU są coraz liczniejsze, niestety.
Już nie można „wyalienować sie z rozentuzjazmowanego tłumu”.
Herezja jest zbrodnią.
Myslozbrodnia jest już karalna.
Co dalej?
„Nowy wspaniały swiat”?
@wd-59
Nie znamy się i nie mam ochoty waści bliżej poznawać.
Przestań wychowywać dorosłych ludzi i wykaż się sam kulturą dyskusji odpowiadając na zadawane ci tu konkretne pytania.
Zachowujesz się jak autystyczny troll zawłaszczający scenę i szerzący pogłoski, dyrdymały, tajemnicze spiski i nawiedzone bełkoty.
To jest blog naukowy.
Tobermory
30 grudnia 2020
Przecież to OCZYWISTE…..
Sabotaż czy atak terrorystyczny, kosztuje kilkaset- kilka milionow.
Zyski to kilka miliardow.
Marginalne koszty akcji bezposredniej likwidacji konkurencji.
W dobie prymatu ZYSKU, bardzo racjonalne dzialanie.
Testowane w wielu krajach swiata od tysiącleci, zresztą.
Polska wersja to zajazd.
Magnat mogł wszystko.
Firmy farmaceutyczne i banki to wspołcześni magnaci.
Są ponad prawem, bo oni je stanowią.
Ostatnio ustanowili immunitet dla skutkow swoich produktow.
Wolno im……
markot
30 grudnia 2020
Poziom twojej wiedzy o świecie, nauce, medycynie, powoduje u mnie MARKOTNOŚĆ.
Że też taki poziom dyskutantow jest DOMINUJĄCY.
Może więcej czytać?
Rożnych źrodeł, tekstow?
Ja to robie codziennie od kilkudziesięciu lat.
Stąd moje opinie.
Mozna dyskutować na podstawie wiedzy, ukształtowanych przez nia poglądow.
A ty zaczynasz od infantylizmow i insynuacji.
Przejrzyj swoje wpisy kierowane do mnie.
To świadczy o TWOIM poziomie, albo iinteligencji i wiedzy.
Jeżeli ktoś twierdzi, że szczepionki powodują autyzm, zawarte w vehiculum metale (jednorazowa dawka w porównaniu z tym, co się codziennie przyjmuje z wodą i pożywieniem) zamieniają ludzi w cyborgi itd., to choćby był profesorem genetyki (przypominam, że choćby Maciej Giertych właśnie taki tytuł ma), nie można go uznawać za jakikolwiek autorytet. Właściwie zaś to, o ile Ziębę czy Sochę przy odrobinie dobrej woli można uznać za ignorantów, bo w istocie nie mają wykształcenia biologicznego, o tyle profesorów pieprzących farmazony ciężko podejrzewać o naiwność, a raczej o bardzo złą wolę.
Blog szalonych naukowców
30 grudnia 2020
Jest wiele TEORII tłumaczących nieporzadane skutki szczepień, przyjmowania lekow.
Skutki uboczne wystepują zawsze.
Bo każda jednostka ludzka jest NIEPOWTARZALNYM produktem.
O bardzo indywidualnych reakcjach na wprowadzane doń substancje, bardzo zrożnicowanych reakcjach immunologicznych na leki, dawki.
Daży sie do indywidualizacji farmakoterapii.
Co zreszta w dużej skali jest niemożliwe.
Ze względu na koszty.
Wiem że mam luki w wiedzy.
Czytając Zawistowskiego, Malinowskiego, Bochenka, Gajewski, na pewno byłem na czasie- jakieś 40 lat temu.
Ale, czy ta wiedza na pewno sie zdezaktualizowała?
Nie może być podstawą do wysnuwania wnioskow?
Jakieś tam podstawy merytoryczne mam.
Wasz zespoł na pewno korzystał z nowszych podręcznikow.
Czy te nazwiska cokolwiek wam jeszcze mowią?
MATUZALEM…..
Ps.
powikłania poszczepienne sa faktem.
Zawsze będzie kilka % reagujących niestandardowo.
I z tym trzeba się pogodzić.
Karma, albo wola boża….
Epidemie już nie dziesiątkują populacji, dzieki szczepieniom.
Jest ale.
Te wspołczesne, mogą dziesiatkować, za przyzwoleniem rzadzących.
Tego scenariusza się boję- za kilka lat.
Może więcej czytać?
Rożnych źrodeł, tekstow?
Ja to robie codziennie od kilkudziesięciu lat.
Poważnie?
I nic ci nie zostaje w pamięci poza teoriami spiskowymi, dolarowym tortem do podzielenia i wartościowaniem cudzego życia?
Żenujące.
Oszczędź sobie dalszych kazań na temat tutejszego poziomu, kindersztuby uczestników i ilości koniecznych lektur, aby zasłużyć na twoje uznanie, bo nie wiem, czy ktokolwiek te oczekiwania spełni, ja na pewno nie będę w stanie.
Ale procenty potrafię liczyć 😎
byłem na czasie- jakieś 40 lat temu.
No i było tak od razu.
Nie ma się czego wstydzić.
markot
30 grudnia 2020
Nie istnieje nic, poza dolarowym tortem.
Studiowałaś kiedys podręczniki wymienionych autorow?
Więc na jakiej bazie wiedzy chcesz dyskredytować moją?
Twoja WIARA wobec mojej WIEDZY?
Chyba to niepoważne…..
Musiałem wykuć anatomie , genetyke, fizjologię.
Egzaminy zdziesiątkowały rok.
Jaką masz wiedzę na ten temat?
Z jakich źrodeł?
Moja jest przestarzała, to oczywiste.\Ale dała fundament, ktorego nie jestem w stanie dostrzec u ciebie.
Podręczniki akademickie nie zmieniaja sie drastycznie w czasie.
Nawet w obecnej dobie.
A co do hipotez w stylu autyzm.
Jak na razie, nikt nie jest w stanie ich w pełni zweryfikować.
Tak samo, jak nikt nie zna przyczyn savantyzmu.
Ot, zdarza się….
Faktem stwierdzonym jest, że dotyczą coraz większego promila ludzi.
To koszty cywilizacji i ingerencji w organizmy, srodowisko naturalne.
My wpływamy na świat, i następuje interakcja skierowana do nas.
Oczywiście znam podręcznik Gajewskiego, choć mnie genetyki uczyli już Bartnik i Węgleński. Co do Bochenka, to wystarczyły mi legendy znajomych studentów medycyny. Tyle że nawet perfekcyjna znajomość anatomii w trzech językach nie mówi nic o byciu ekspertem w immunologii czy biologii molekularnej. Stąd w kwestii szczepionek mam dużo większe zaufanie do kolegów, którzy pozostali na wydziale biologii niż do lekarzy (widziałem ich zgrubny program przedmiotu pod nazwą Biologia), którzy przez lata świetnie dobierają leki przeciwgorączkowe czy wycinają polipy, a nawet osób ze stopniami doktorów nauk medycznych w dziedzinach, w których znajomość biologii molekularnej nie jest konieczna do kariery naukowej.
„Może więcej czytać?
Rożnych źrodeł, tekstow?”
No i, nawrzucano nam.
Wrzucę coś wypimpiszonemu @wd-59…:
„Love of knowledge
When he died in a plane accident, twoof his classmates took part in the funeral ofthe great man. One was a dentist, and onewas a farmer. They did not claim to likeVictor, but they respected learningand thisled them to ask themselves certain ques-tions afterward over a drink. In order tobecome a famous man, was it necessary, asearly as one’s childhood, to turn one’s backon people, as Victor had done?”
(Road-side Dog)
@wd łże realistycznie, niby w sylwie.
Zdaje mu sie że w trosce tą tam od Kopacz wymachuje niczym pochodnią,
próbuje podpalić naszą nadzieje, na zniesienie barykad…
Co do szczepionki, miałam wstrząsy anafilaktyczne po lekach.
Już wiem – czytałam -dasz @wd wiarę, że z powodu PEG w składzie leku,
które umożliwia jego transport w tak niskiej temperaturze, ta szczepionka nie jest dla mnie.
Wstrząs porównałabym, na pewno na jego początku do czkawki, w obrębie płuc.
Uczucie zapadania sie klatki piersiowej, z milknącym odstępem w oddechu, bolesnym.
Może ta nowa, ta druga z Anglii, będzie dla mnie, poczytam.
@wd-59
Dyskusja ma być na jakimś POZIOMIE.
Osiągalne dla ciebie?
I tego tam Gammona?
Panu się wydaje, że jest pan wyznacznikiem poziomu dyskusji? Przecież to co pan uprawia, nie zasługuje nawet na miano dyskusji. Pan sobie prowadzi monolog obłąkańca. Ale dlaczego akurat tutaj?
Nie istnieje nic, poza dolarowym tortem.
W takim razie proszę pisać wyłącznie o dolarowym torcie – na jakimś blogu poświęconym cukiernictwu albo rynkom walutowym. Inne rzeczy, jako nieistniejące, proszę jako temat ignorować. Tak byłoby przynajmniej konsekwentnie, he he.
„profesorów pieprzących farmazony ciężko podejrzewać o naiwność, a raczej o bardzo złą wolę”
Mam problem ze zla wola. Czy psychopata ma zla wole. Mysle za tak. Pieprzacy farmazony profesor to poczatek niszczacej umysl czlowieka demencji. Milczenie jest zlotem. Dlatego mamy naokolo tylu biednych ludzi i tak wiele profesorow.
@Slawomirski
29 GRUDNIA 2020
Bo grypa ma bardzo niską śmertelnośc
@R.S.
29 GRUDNIA 2020
Uważa się, że fizjologicznie w organizmie ludzkim wirusy nie występują, jak bakterie.
Można ich jednak użyć do ciekawych rzeczy, np. jak wektorów w terapii genowej
Zwracam się też do dyskutantów o zachowanie kultury i szacunku w stosunku do innych dyskutujących
@Marcin Nowak
Zwracam się też do dyskutantów o zachowanie kultury i szacunku w stosunku do innych dyskutujących
Staram się jak mogę i wykorzystuję te protezy „kultury i szacunku”, które fabryka mi wbudowała. Ale czasem zbiór wypowiedzi pewnej osoby układa się w coś, co przypomina ciąg urojeniowy i nie wiem, co wtedy robić.
@Slawomirski
Mam problem ze zla wola. Czy psychopata ma zla wole. Mysle za tak.
„Zła wola” może być terminem technicznym i wówczas psychopata pewnie ma złą wolę.
Dyskusja wkroczyła w ciekawą fazę, ale niestety słaby zasięg uniemożliwia aktywne uczestnictwo w debacie.
Siedzę za granicą (wschodnią ) koło Lwowa w Nahujowicach i oczekuje Nowego Roku (gregoriańskiego).
W okolicach Epifanii powinienem wrócić. Pozdrawiam.
Koledze Marcinowi dziękuje za odpowiedz.
Przy brakach w stosownej terminologii spróbuję stworzyć sobie jakiś model, który pomoże mi lepiej zrozumieć, dlaczego szczepionki mRNA są takim rewelacyjnym rozwiązaniem.
Będę prosił o korektę, jeśli moje zrozumienie jest niewłaściwe!
Wyobrażam sobie, ze Blog Szalonych naukowców jest komórkowym organizmem. Konsumując energie internetową, blog szerzy wiedzę, z której mogą skorzystać inne blogi.
W blogu mamy, różne wspomagające i wyspecjalizowane proteiny, które przyjemnie sobie egzystują.
W pewnym momencie pojawia się wirus.
Wirus przybył zapakowany w kopertę zrobiona z białka o nazwie WD-59.
Ponieważ białko ma w sobie wpisana liczbę ‘59’ wzbudza to natychmiastowe podejrzenie antyciała Markota.
Antyciało Markot niemal natychmiast identyfikuje, ze fragment białka ‘59’ w wypustach koronowych wskazuje na pokrewieństwo ze znanym wirusem Wiesiek59. Znany jest, bo wywołał w innych blogach dość poważne choroby. Zadaniem wirusa jest powielenie toksycznych linków dezinformacyjnych, poprzez sprytne wmontowywanie fragmentów własnego kodu.
WirusD-59, mimo trochę zmienionego podpisu, w środku wciąż ma chorobotwórcze linki.
Istnieje obawa ze jeśli koperta zostanie otwarta, kod RNA wirusa59 przeniknie do organizmu i wywoła w nim szaleństwo lub inne poważne zaburzenia.
Niestety antyciał jest wciąż mało.
Koperta została otwarta!
WirusD-59 zaczyna wprowadzac swój kod.
W organizmie blogu pojawiają się wirusowe antyciała.
Pojawia się ich więcej, co alarmuje kol Piotra Panka, który wysyła sygnał ostrzegawczy.
Następuje mobilizacja wspomagających killer T-Cell.
Bohatyrewiczowa jako wyspecjalizowana T-Cell wkraczaja do akcji.
Do pomocy rwie się Kukuła, na szczęście jest zinhibitowany.
Kukuła choć stosunkowo mało szkodliwy, wywołuje u R.S. reakcje alergiczne.
Przy okazji killer T-cells niszczą nieco komórkę, ale zapobiegaja rozmnożeniu wirusa!
Komórka po uszkodzeniu wymaga regeneracji.
G82 zgłasza samo-krytykę.
……..
Domyślam się, ze unikalność szczepionki mRNA właśnie polega na tym, ze organizm uczula się na specyficzna strukturę zewnętrznego opakowanie i nie musi zapoznawać się z wewnętrznym kodem. Dlatego powinna być bezpieczniejsza.
Pierwsze pytanie, to co naukowcy wsadzili lub podłączyli do tego białka, aby zaalarmowało organizm. Sama pusta koperta chyba nie wystarcza.
Drugie pytanie to jak organizm zachowa na przyszłość molekularna pamięć, o tym ze białko ‘mRNA-59’, to nic dobrego?
🙂
@R.S.
😀 😀 😀
„Uważa się, że fizjologicznie w organizmie ludzkim wirusy nie występują”
Czy jest to zdanie lekarza rodzinnego czy genetyka-wirusologa?
Przypominam „dobrego” wirusa krowiej ospy.
ppanek
30 grudnia 2020
Rożni nas doświadczenie, pokolenie.
Oraz wiedza zdobyta w trakcie.
Moim zdaniem, najważniejsze są nie aspekty medyczne, tylko w kolejności- ekonomiczne, psychologiczne, polityczne, socjologiczne.
Ze sztucznym – moim zdaniem problemem Covida- poradzi sobie Wschodnia Azja- Chiny, Wietnam, Japonia., Eurpa, kraje anglosaskie.
Mają infrastrukturę, rozwiniety słuzby medyczne.
Reszta, czyli jakieś 5,5 miliarda ludzi, akazanych jest na ruletkę.
Przy niewielkiej śmiertelnosci, impotencji rządow, mogą wygrać- wbrew medialnym strachom.
Paranoja generowana, najsilniej uderzy w naszą strefę, ale też wygeneruje największe zyski dla koncernow farmaceutycznych.
Dlatego zwalczne są wszelkie alternatywne metody podniesienia odporności populacji, czy leczenia zakażeń.
Widać też sektorowość związana z politycznymi związkami.
Rosyjska szczepionka- dla satelitow.
Chińska, dla przyjacioł.
Zachodnie, dla sojusznikow- w pierszej odsłonie.
Wszystkie są EKSPERYMENTALNE, nie przeszły testow.
Nie spełniaja postulatow Kocha.
Wyścig po kasę i wpływy.
Wątek ekonomiczny jest interesujący.
Padną wszystkie małe biznesy.
Koszty stałe- energia, media, czynsze, uniemożliwią ich funkcjonowanie.
Przejmą je za grosze banki, korporacje.
Wywłaszczy sie setki milionow ludzi nie otrzymującch od swojego państwa wsparcia.
I wątek psychologiczno- socjologiczny.
Masowe bankructwa spowodują falę samobojstw, deprecjacji społecznego statusu.
Zaorano kilka dziedzin transportu, turystykę, hotelarstwo, gastronomię, sexbiznes.
PKB większości krajow obniży się o 6-12%.
A wraz z nim, dochody podatkowe rzadow.
Masowy dodruk spowoduje inflację na miarę Zimbawe, Weimaru.
Takie są moje prognozy, oparte oczywiście na własnej wiedzy o kilku dziedzinach.
Ratujemy roże, gdy płonie las.
SYSTEM się wali, jednostki sa w tym momenie niewielką składową kosztow.
Na dodatek, nadmierne przypisywanie znacznie kwarantannom, maseczkom, dystansom, lockdaunom, jest dobre dla daunow, nie myslących synkretycznie, nie potrafiacych powiązać poszczegolnych elementow wzajemnych korelacji systemu gospodarczego świata.
Media nadmuchały balon.
Żaden rząd nie postawi na brak działania- z wyjątkiem Białorusi i Łukaszenki, jako ostoi RACJONALIZMU.
Generpwanie strachu jest na rękę bardzo wielu siłom.
Za jakieś poł roku, przekonamy sie kto z nas miał rację w swoich opiniach.
Umawiamy się na maj- co do tego tematu.
Nie pasuje mi Media lokuta causa finita.
R.S.
31 grudnia 2020
13:34
Twoj wpis jest nie dość że obraźliwy, to jeszcze prymitywny- czyli na poziomie twojej wiedzy o świecie.
Czy cię czymś uraziłem?
Wyraziłem jedynie bezosobowo własną koncepcję świata, sił nim rzadzących.
Nie zgadzasz się, wysuń argumenty, zamiast insynuacji zachaczajacych o osobiste watki.
Teoretycznie, blogi służą do wymiany poglądow, wiedzy, materiałow do analizy.
Niestety, obsiedli je dogmatycy, wszelkimi metodami zwalczający „herezje”.
Posiadacze jedynej prawdy o swiecie mają monopol na rację?
Stos dla heretykow?
A dlaczego nie DOGMATYKOW?
Orwell, miał rację, tak jak i Brandburry.
Spalić książki niezgodne z imprimatur.
MEDIA kreują rzeczywistość, nie rozum, wiedza, doświadczenie.
Ps.
Ktoś czytał?
Fahretheit 451, czy Folwark zwierząt?
Poleca tym „innym pokoleniom” trzymanym na strawie obecnej dekady, dostarczanej przez korporacyjne media.
Nie pytaj mnie, wiem tyle, co i ty
Poganiam dzień i nie śni mi się nic
Już siebie znam, znam z bliska słowo lęk
Wiem, że ja sam chcę dać oszukać się
Piekący ból rozwierca każdą myśl
Ja będę zdrów z pewnością, lecz nie dziś
Skurczony świat, nie większy niż ta pięść
Na piersiach siadł i oddech mi się rwie
Zamykam strach na niewidzialny klucz
I moja twarz jest niewidzialna już
Gdy wchodzę w tłum, pułapka szczerzy kły
I z ust do ust nie frunie żaden krzyk
Śmiertelny mur skutecznie dzieli nas
Ja mam swój mózg, ty też swój rozum masz
Nie pytaj mnie, wiem tyle, co i ty
Poganiam dzień i nie śni mi się nic
Zostańmy tak, ja tutaj, a ty tam
Tak długo jak to nieme kino trwa
Nie proście nas, by wam do tańca grać
Już czas, już czas myć zęby i iść spać
Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,perfect,objazdowe_nieme_kino.html
=======
Prekognicja?
Wszystkim życzę LEPSZEGO roku niż przemijający…….
Bo ten został zmarnowany przez politykow.
@Marcin Nowak
->Jeśli mRNA dostanie się do komórki ludzkiej, zadziała jak każde inne mRNA –
…wirusowe białko, samo w sobie zupełnie niezakaźne.
ale jesli niezkazne i nieszkodliwe to jak sa uaktywniane T-Cells?
czy sama obecnosc obcego mRNA wystarcza?
tutaj jest bardzo fajna strona z animacjami
https://www.genome.gov/genetics-glossary
przykladowo:
https://youtu.be/egVws2sZdd0
Wszystkim uczestnikom blogu (bez wyjatku), wirusom tym dobrym i zlym Wszystkiego Najlepszego!
Brandburry? 😯
Miej litość, Kasandrze Wernyhorski, zażyj coś na dobry humor, umyj zęby i idź spać. A jutro powiemy: we have survived 2020! 😎
ontario 30 GRUDNIA 2020 17:03
„Ja jestem dumny ze Szwecji, tak pięknie Szwecja pomagała Hitlerowi“.
A wcześniej miał miejsce szwedzki potop.
Shchaslyvoho Novoho roku!… życzy samba… a do życzeń dołącza się żeńska tkanka miejscowej społeczności.
Budowałem na piasku
I zawaliło się.
Budowałem na skale
I zawaliło się.
Teraz budując, zacznę
Od dymu z komina.
=========
Pytanie brzmi, według CZYJEGO PROJEKTU?
Samozaoranie się tego zachodniego, jest faktem.
Jaki jest projekt marzeń zachdnich elit?
Naukowa trąbka wypłoszyła pięknego jelenia z głuszy. Myśliwi strzelają śrutem aby przedłużyć zabawę – wyśmienite polowanie.
@R.S.
Szkodliwość nie ma nic do rzeczy, rozpoznawane są białka obce.
@wd-59
Budowałem na piasku
I zawaliło się.
Budowałem na skale
I zawaliło się.
Teraz budując, zacznę
Od dymu z komina.>/i>
Idź na inżynierię budowlaną.
Pomyśl.
Nie myśl. Po prostu
Projektuj zgodnie z podręcznikiem.
Uwzględniaj pozornie błahe detale
Takie jak moduł Younga
Albo geologiczne rozpoznanie podłoża.
Dzięki temu twoje budowle
Będą stać dość pewnie,
W sensie praktycznym po prostu pewnie –
Niezależnie od pory roku, znaku zodiaku,
Paralaksy Słońca, rocznej produkcji parasoli,
Oraz wielu innych zmiennych.
Wówczas twój umysł się uspokoi.
#elektryfikacja
Poproszę pięknie o przerobienie >/i> na , bomi się manipulator omskł.
Denerwuje mnie podawanie liczby zmarłych na „choroby współistniejące” i nie wliczanie ich do puli covidowych zgonów.
Mój kolega szkolny Witek zmarł po zarażeniu się Covidem. Był tęgi i przypuszczalnie był diabetykiem ale sobie radził i to Covid był pośrednią przyczyną zgonu.
Ciekawe które miejsce zajmą krawężniki mojej ulicy w kolejnym rankingu?
Rankingu Mazura oczywiście. Na TVN24.
Z tymi krawężnikami to oczywiście podpucha, ale z ulicą to wcale nie żartuje.
Otrzymałem przez Bug sms-a, że jeden z moich sąsiadów upomniał się o urodę i godność mojej ulicy, ale reszta okryta jest jak na razie tajemnicą.
O reszcie powiadomi Mazur dzisiaj o w pół do czwartej(15.30) . Szkoda, że nie będę mógł oglądać, ale mam nadzieję że na blogu uzyskam informacje na temat ostatecznej kolejności na mecie.
Ja w każdym bądź razie zaciskam kciuki. Może się uda i jako jej mieszkaniec zostanę ogłoszony zwycięzcą.
Wirus wytworzył 0,26% IFR (współczynnik śmiertelności infekcji) u każdego, kto nie przebywa w domu opieki z wcześniej istniejącymi schorzeniami. Ponad 40% zgonów spowodowanych przez Covid przypisuje się osobom starszym, które już cierpiały na liczne dolegliwości. Tylko około 10% osób, które trafiają do szpitala z powodu COVID, cierpi z powodu długotrwałych problemów zdrowotnych (ponad trzy miesiące). I tylko około 15% łóżek na OIOM jest używanych w całych Stanach Zjednoczonych, co oznacza, że twierdzenia o przepełnieniu i pełnych szpitalach były niczym innym jak tylko podsycaniem strachu.
Weź pod uwagę fakt, że setki tysięcy ludzi już umiera każdego roku z powodu chorób zakaźnych, takich jak grypa i zapalenie płuc, a Covid zaczyna wydawać się znacznie mniej groźny. Z pewnością nie jest to wymówka dla medycznej blokady i orwellowskich środków śledzenia kontaktów.
Ponadto liczne badania ujawniają, że blokady i maski są całkowicie nieskuteczne w powstrzymywaniu rozprzestrzeniania się wirusa. Stany i kraje z jednymi z najbardziej rygorystycznie egzekwowanych mandatów są również zwykle miejscami o najwyższych skokach infekcji.
https://www.silverdoctors.com/headlines/world-news/covid-mutation-stories-show-that-the-lockdowns-are-designed-to-last-forever/
============
Zgadzam sie ze sceptykiem…..
Wirus wytworzył 0,26% IFR (współczynnik śmiertelności infekcji) u każdego, kto nie przebywa w domu opieki z wcześniej istniejącymi schorzeniami. Ponad 40% zgonów spowodowanych przez Covid przypisuje się osobom starszym, które już cierpiały na liczne dolegliwości. Tylko około 10% osób, które trafiają do szpitala z powodu COVID, cierpi z powodu długotrwałych problemów zdrowotnych (ponad trzy miesiące). I tylko około 15% łóżek na OIOM jest używanych w całych Stanach Zjednoczonych, co oznacza, że twierdzenia o przepełnieniu i pełnych szpitalach były niczym innym jak tylko podsycaniem strachu.
Weź pod uwagę fakt, że setki tysięcy ludzi już umiera każdego roku z powodu chorób zakaźnych, takich jak grypa i zapalenie płuc, a Covid zaczyna wydawać się znacznie mniej groźny. Z pewnością nie jest to wymówka dla medycznej blokady i orwellowskich środków śledzenia kontaktów.
Ponadto liczne badania ujawniają, że blokady i maski są całkowicie nieskuteczne w powstrzymywaniu rozprzestrzeniania się wirusa. Stany i kraje z jednymi z najbardziej rygorystycznie egzekwowanych mandatów są również zwykle miejscami o najwyższych skokach infekcji.
https://www.silverdoctors.com/headlines/world-news/covid-mutation-stories-show-that-the-lockdowns-are-designed-to-last-forever/
============
Zgadzam sie ze sceptykiem…..
Tak samo, jak jestem sceptyczny co do podawanych danych statystycznych.
Trudno jest obliczyć jakiekolwiek dane statystyczne, gdy punktem odniesienia jest ciemna liczba.
observer
2 stycznia 2021
Nie wiem, czy „rąbanka” jest naukowa.
Doświadczenia z mRNA prowadzone sa od kilku zaledwie lat, w ograniczonym zakresie.
Nikt nie wie, jakie będą długofalowe skutki masowego wprowadzenia do organizmow
syntetycznego znacznika wymuszającego reakcje immunologiczną.
Jest to wielka nadzieja, ale i wielka niewiadoma,
Ryzyko przejeły rzady,.
Za kilka lat okaże się, czy ryzyko było skalkulowane prawidłowo.
Na razie, mamy globalne skutki ekonomiczne.
Jakie będą skutki polityczne- to niewiadoma.
Rosyjskie i chińskie szczepionki bazują na tradycyjnych metodach produkcji szczepionek, naturalnym DNA.
Droga posrednia, to bazowanie na przeciwciałach osocza ozdrowieńcow..
Ta trzecia droga- mRNA może być spektakularnym sukcesem , bądź klęską o spektakularnym zasięgu,
Pozostaje nam jedynie siąść nad brzegiem rzeki.
I liczyć trupy przyjacioł i wrogow, spływające tym nurtem.
W grze wielkich, nie jesteśmy w stanie zrobić nic.
A co do smierci znajomych, przyjacioł.
Brak dostepu do opieki medycznej.
Sukcesywnie likwidowano dziesiątki szpitali, setki izb przyjęć, ośrodkow zdrowia.
Produkujemy mniej lekarzy i innego personelu medycznego, niz wyjeżdża za granicę.
To 18 000 samych lekarzy.
40 000 pielęgniarek.
Zdziwienie efektami?
Na to nakłada sie naturalne wymieranie rocznikow wyżu demograficznego lat 50/60.
Wielkie pole do kreatywnej statystyki…..
naturalne wymieranie rocznikow wyżu demograficznego lat 50/60.
„Naturalnie” to wymierają teraz roczniki 1930-1940 i jeszcze starsze, reszta mogłaby spokojnie pożyć choćby do przewidywanej średniej długości życia dla poszczególnych krajów.
Zona podesłała mi świetny link, który myślę uzupełni temat.
Prezentacja szczególnie przemawia do ludzi nieco zapoznanych z programowaniem komputerowym a pokrzywdzonymi, tak jak ja, brakiem cierpliwości do żargonu terminologii biologicznych 🙁
https://berthub.eu/articles/posts/reverse-engineering-source-code-of-the-biontech-pfizer-vaccine/
Dzięki R.S.
Myślę że antywacków to przekona.
@wd 59
Czerpiesz dane z finansowego blogu (silverdoctor) gdzie nikt nie ma pojęcia o medycynie. Ośmieszasz się waćpan. Robisz za jelenia.
@observer
2 STYCZNIA 2021
Pierwotną, nie pośrednią.
Wtórna przyczna zgodnu – zapelenie płuc
Ostateczna – niewydolność oddechowa
@Marcin Nowak
Dzięki. Tak właśnie rząd ukrywał swoją nieporadność.
Wywiad z naukowcem
dr hab. med. Anna Wójcicka:
Szczepienia mają przede wszystkim chronić przed ciężkim przebiegiem choroby – sprawić, żeby spadła liczba osób, które umierają z powodu COVID-19. Teraz ten odsetek jest gigantyczny.
W Polsce ten odsetek wynosi ca 2,6 proc. Przy nieznanej liczbie infekcji niepotwierdzonych testami, „przechorowanych” z lekkimi objawami lub bez objawów.
Jeśli ten odsetek jest „gigantyczny”, to jak określić odsetek zgonów na MERS, który sięgnął 35 proc.?
markot: od wielu miesiecy , od szasu do czasu probuje wytlumaczyc wd59 ze cierpi na zboczenie psych. zwane pieniactwem .Nic nie pomaga : on ciagle zmysla lub cytuje! Jakakolwiek rzeczowa dyskusja z nim niema sensu”Przyklad : kiedy stwierdzil ze krol Formozy … przyznal ze pomylil kartki ,ale mnie obrzucil blotem! Gdzies chyba wyskoczyl z chlewa!
@markot
W porównaniu z innymi krajami zapewne.
Weźmy śmiertelność Marburg disease (też wirusówka) – ok 80%
Ebola podobnie, trochę mniej
Wąglik (tym razem bakteria) , postać płucna – w razie nieleczenia 100%, w razie leczenia 98%
M Nowak
Proszę jednak nie diagnozować ludzi przez ekran.
observer
3 stycznia 2021
Codziennie poświęcam jakieś 2 godziny na wertowanie rożnych portali, blogow, czytanie materiałow pod załączonymi linkami.
Stać mnie na to czasowo i finansowo.
Stąd takie a nie inne poglady, wnioski jakie wyciągam na podstawie lektor.
Nie podobaja się klakierom?
A co mnie to?….
Pandemia medialna, generowanie psychozy strachu, obostrzenia nie mające żadnej realnej podstawy, to srodek do celu.
Wedłog starej definicji, pandemia to zakażenie 10% populacji.
Nie bez pczyczyny WHO zmieniło jej definicję.
Populacja globu, to 7,5 miliarda.
Zakazonych jest po roku 83 600 000 ludzi.
Na dziń dzisiejszy, to trochę ponad 1%…..
Zmarło 1 800 000.
Ile to promili?
Jaki procent z tej liczby to samobjstwa, brak dostępu do procedur medycznych?
Polowa przypadkow?
Media kształtują obraz świata.
Widocznie czytam inne…..
markot
3 stycznia 2021
12:48
Jaka jest wiarygodność testow, jaka jest częstotliwość i ilość wykonanych w stosunku do populacji?
Jaka jest ciemna liczba przechodzących bezobjawowo?
Bez tych danych, mozna wpisać dowolne liczby
Za jakies poł roku, będziemy w stanie otrzymać rzetelne dane, ocenić skutki.
Na razie, to czysta spekulacja.
Zgodna z INTENCJAMI zainntereowanych.
Zgon jest faktem niezaprzeczalnym natomiast o przyczynach większości można już dyskutować. Szczególnie jeśli zmarły miał wiek i choroby na jakie ludzie zwykle umierają niezależnie czy są epidemie czy nie ma.
Każda z tych chorób w jakimś stopniu stopniu się do tego przyczyniła ale czy jest możliwe określenie wagi każdej z nich ?
Dlatego ja osobiście skupiłem się na analizie statystyk zgonów ogółem w Polsce i muszę powiedzieć, że do 40-go tygodnia 2020 r. nic nie wskazywało na to, iż jest to groźna, śmiertelna choroba. Poczynając od 41-go tygodnia ogólna ilość zgonów zaczęła drastycznie wzrastać osiągając w 45-tym tygodniu 202% średniej za pierwsze 40 tygodni w trakcie których wahała się ona w granicach 92 – 108%..
Ilość, o jaką wzrosły zgony w okresie 41 – 50 tygodnia 2020 r. była 2-krotnie wyższa od ilości zmarłych na covida od początku epidemii.
To co mogło być przyczyną tych dodatkowych 30 tys. zgonów ?
Wskaźnik śmiertelności należy określać w stosunku do liczby ludności.
Ebola jest bardzo groźnym wirusem ale strefa jego występowania ograniczyła się do trzech krajów Afryki zachodniej i w sumie niecałe 29 tys. zakażonych i ponad 11 tys. zgonów – na ponad 1 mld ludności Afryki . W Europie i USA POJEDYNCZE przypadki osób zakażonych, które akurat znalazły się w strefie epidemii.
Zatem czy warto szczepić przeciw eboli ludzi w Europie czy na innych kontynentach ? Chyba jedynie tych, którzy się w te rejony wybierają – służbowo lub turystycznie.
Dendrolog dokładnie zna budowę i procesy zachodzące w drzewach co nie zawsze znaczy, że rozumie funkcjonowanie lasu .
Za jakies poł roku, będziemy w stanie otrzymać rzetelne dane, ocenić skutki
W Polsce? A skąd je weźmiemy?
markot 3 stycznia 202115:14
„W Polsce? A skąd je weźmiemy?”
Bardzo słuszne pytanie !!!
U nas często właśnie ci, którzy podają PRAWDZIWE dane mają więcej problemów by nie powiedzieć kłopotów od tych, którzy podają dane takie ” jakich góra sobie życzy”.
Często narzucają to istniejące i obowiązujące procedury.
Znajoma lekarka miała w swej praktyce dość rzadki przypadek więc na międzynarodowym sympozjum spytała angielskich kolegów jak oni postępują w takich przypadkach. Odpowiedzieli, że zlecają wykonanie określonych badań i stosownie do ich wyników podejmują określone działania.
Znajoma na to – przecież na wyniki tych badań czeka się 5 dni ale jeśli nie podejmie się właściwych działań przed upływem 3-go dnia od zakażenie pacjent jest nie do uratowania !
Oni na to – my to wiemy ale takie mamy procedury !.
To co ważniejsze – życie i zdrowie pacjenta czy procedury?
Fałszywe dane prowadzą do złych decyzji – oczywiście jeśli decydent potrafi takie dane zinterpretować i wyciągnąć z nich właściwe wnioski co dzisiaj wydaje się bardzo rzadkie wśród polityków.
@
kaesjot
3 stycznia 2021
16:42
Na wyniki jakich badań czeka się 5 dni? Przy jakim zakażeniu?
@markot
Nie jestem pewny, gdyż miało to miejsce ponad 20 lat temu ale chyba chodziło o zatrucie jadem kiełbasianym….
@kaesjot
Oczywiście że procedury. Takie mamy prawo. Oczekiwanie, że całe grupy zawodowe będą altruistycznie narazaly się na odpowiedzialność kilku różnych rodzajów, jest z psychologicznego punktu widzenia absurdalne.
@M Nowak
Ale „takie prawo” stanowimy sami a raczej stanowią ci, którzy ze stosowania takiego prawa czerpią korzyści no i prawnicy, którzy zawsze czerpią z prawa korzyści.
A czy przypadkiem od 30 lat nie wmawia się nam, że ” nasz Klient – nasz Pan ” albo „Wszystko dla dobra naszego Klient !”
Jak to się pokrywa z zasadą, że najważniejszy jest efekt ?
A może ważniejsze jest przestrzeganie procedur niż WYLECZENIE pacjenta ?
Dawniej nie było procedur a lekarze leczyli ludzi – często skuteczniej i taniej niż obecnie.
Dawniej nie było procedur a lekarze leczyli ludzi – często skuteczniej i taniej niż obecnie.
I dlatego obecnie ludzie w Polsce żyją statystycznie dłużej o 5 lat niż 20 lat temu?
Ale czy żyją dłużej w zdrowiu ?
Ponadto wzrost statystycznej długości życia wcale nie musi oznaczać dłuższego życia.
Wpływ na to ma np. spadek śmiertelności wśród niemowląt . Na Kubie średnia długość życia jest podobna do tej w USA choć nakłady per capita na ochronę zdrowia są 20 razy niższe.
Sam na sobie kilkakrotnie doświadczyłem, że tzw. „znachorskie” metody skutecznie pomagały mi tam, gdzie lekarz postępujący zgodnie z obowiązującymi procedurami.
Oczywiście tzw. „medycyna ratunkowa” uczyniła ogromny postęp ale w leczeniu chorób przewlekłych to nastąpił regres.
Pominąłem cześć zdania – „.. tam, gdzie lekarz postępujący zgodnie z obowiązującymi procedurami NIC MI NIE POMÓGŁ „.
@kaesjot
Psioczysz na lekarzy, prawników, BigPharma itd itp. Czy masz jakie przyjemności w życiu, czy tylko żyjesz na przekór tym w/w.
Czy twój znachor zrobi ci by-pass, lub wymieni staw biodrowy?
W 2019 urodziło się w Polsce 378 tys. osób, w roku 2000 – 425 tys.
Spadek śmiertelności wśród niemowląt wyniósł w Polsce w ostatnich 20 latach niecałe 4 promille.
Sądzisz, że to podniosło średnią o 5 lat? Potrafisz to matematycznie uzasadnić?
Ale czy żyją dłużej w zdrowiu ?
Znaczy 20 lat temu żyli o 5 lat krócej, za to umierali zdrowsi?
Ofiary wypadków pewnie tak. W roku 2000 było ich 5 tys. W 2019 – 3 tys.
Jednak ogromna większość żyła po prostu dłużej dzięki poprawie warunków życia i lepszej medycynie.
Otyłość powoduje wiele chorób i skraca długość życia (Amerykanie) , asceza wydłuża (Kubańczycy).
Mój doktor zapytał mnie: czy zna pan grubego staruszka?
@kaesjot
3 STYCZNIA 2021
Za wyleczenie pacjenta niezgodnie z procedurami ma się problemy. W krańcowych przypadkach można za to dostać wyrok.